Till startsidan

Webbutiken

I webbutiken kan du registera ditt resekort, ladda på ditt befintliga resekort, se saldo på din reskassa, hur många dagar som finns kvar på din period och spärra ditt resekort om du tappar det och det är registrerat.

Systemarbete i webbutiken 28 september

Under torsdagen den 28 september görs systemunderhåll i webbutikerna, vilket innebär att de kommer att ligga nere under tiden 13:00 till ca 17:00.

Varmt välkommen till våra biljettombud som gärna hjälper dig under tiden. Här hittar du dem alla!

Två webbutiker

Varumärkena Värmlandstrafik och Karlstadsbuss blev i december 2022 ett och samma varumärke – Värmlandstrafik. Webbutikerna för de båda varumärkena är fortfarande desamma och du laddar Värmlandskortet i en butik och Karlstadsbuss resekort i en annan. Du väljer butik nedan.

Resekort

Har du ett resekort som det på vänster på bilden ska du använda dig av stadstrafiken i Karlstads Webbutik och har du ett resekort som det till höger ska du använda dig av Värmlandstrafiks Webbutik.

Ladda ditt Värmlandskort

Här kan du ladda ditt Värmlandskort med de flesta periodbiljetter och med reskassa.

Ladda ditt Resekort

Här kan du ladda ditt resekort med reskassa eller med en periodbiljett.

Så här registrerar du nytt konto:

  1. Gå in i Webbutiken.
  2. Klicka på registrera.
  3. Skapa nytt konto genom att fylla i dina uppgifter och kryssa i om du vill ha e-post vid varje köp och betalning. (Alla personuppgifter och kontouppgifter sparas enligt personuppgiftslagen).
  4. Ett aktiveringsmejl skickas nu till din e-postadress.
  5. Klicka på länken i aktiveringsmejlet och du kommer direkt till webbutiken.
  6. Klart, nu är du medlem och kan registrera ditt resekort så att du kan ladda på reskassa eller period på nätet.

Du måste ladda på pengar i god tid innan din resa

Du betalar köpet i webbutiken med bankkort.

När du köper periodbiljett eller fyller på din reskassa genom webbutiken dröjer det några timmar innan ditt resekort uppdateras med de nya biljetterna eller den nya reskassan.

Ladda ditt resekort genom webbutiken innan kl 18.00 för att säkert kunna använda den köpta produkten morgonen efter.

Anledningen till leveranstiden är att den sålda biljetten eller reskassan inte kan registreras på ditt resekort direkt. När du har köpt en eller flera produkter i vår webbutik skickar vi en uppdatering om ditt köp till samtliga fordon. Det är viktigt att din biljett finns tillgänglig i alla våra fordon när du vill använda den. När du sedan använder ditt resekort på någon av våra bussar så registreras biljetten eller reskassan på kortet.

Det går tyvärr inte att ladda ner köp från webbutiken ombord på tåget.

Om saldot inte stämmer

Saldot i webbutiken uppdateras oftast över natten. Därför kan det verka som om saldot inte stämmer. Gör du en kortkontroll vid en utomhusautomat, vid ett försäljningsställe eller i en buss så är det vad som står på kvittot som är det rätta. Då görs läsningen direkt från kortet.

Kommer du till fel webbutik

Om du inte hittar ditt kort kan det hända att du har hamnat på fel webbutik (just nu finns en webbutik för Värmlandstrafik och en för gamla Karlstadsbuss). Öppna alltid webbutiken via länkarna på denna sida för att säkerställa att rätt webbutik öppnas. Du kan också prova att byta webbläsare eller rensa webbläsarens historik och cookies. Vi delar även webbutiken med flera andra trafikorganistörer i branschen och det händer ibland att du som användare slussas till fel webbutik.

Information om hur vi hanterar dina personuppgifter

De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för inloggning, köp av periodkort eller reskassa samt säkring av ägandet av resekortet. Vid användning av registrerat resekort insamlas resehistorik och vid köp insamlas köphistorik samt betalinformation. Uppgifterna kan även komma att användas i marknadsföringssyfte. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter och samtycket kan närsomhelst återkallas. Köphistorik sparas enligt bokföringslagen. Vi hanterar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den lagliga grunden om samtycke. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter.

Ingen direktbetalning

1 december 2022 upphörde möjligheten att betala genom direktbetalning via Swedbank. Swedbank hade valt att inte längre erbjuda denna tjänst.

Sidan uppdaterad

Hjälpte sidan dig?