Årskort
Med vårt årskort (365 dagarsbiljett) reser du ett obegränsat antal resor dygnet runt med alla våra bussar och tåg i hela Värmland. Det är det mest förmånliga sättet att resa med oss, eftersom du reser i 12 månader men betalar för 10 månader.
Årskort för dig och dina medarbetare
Du kan erbjuda årskort till dina medarbetare på olika sätt:
- Nettolöneavdrag: En summa dras från medarbetarens nettolön varje månad, som en avbetalning.
- Tjänsteresor: Företaget köper in ett eller flera årskort som medarbetare kan använda för resor i tjänsten.
Årskort till din förening
Gör ni många resor inom er förening? Då kan ett tips vara att köpa in ett eller flera årskort som funktionärer och andra kan använda i sina uppdrag.
Hur beställer jag årskort?
För att beställa årskort behöver du vara företagskund hos oss.
Kontakt
Om du har frågor eller funderingar om tjänsteresor eller företagsprodukter är du alltid välkommen att höra av dig till
Katrin Berggren.
Telefon: 010-832 81 21
E-post: kollektivtrafik.foretag@regionvarmland.se
Vanliga frågor och svar
Kan vi fylla på årskort när de gått ut?
Idag kan vi inte skicka ut en ny produkt till kortämnet. Därför måste ni beställa ett nytt kort när det gamla är på väg att gå ut i tid.
Vad ska vi göra om en anställd tappat sitt kort?
Kortägaren spärrar sitt kort själv i vår webbutik eller kontaktar vår kundservice på telefon 0771-32 32 00. De kan även hjälpa till att spärra kortet och ställa ut ett nytt under förutsättning att kortet är registrerat i vår webbutik.
Vad gör vi med kortet om en anställd slutar hos oss?
Om en anställd slutar så mejlar ni oss på kortbestallning@varmlandstrafik.se. Det vi behöver få in är följande information: kortnummer, datum för spärrning av kort och arbetsgivare.
Om jag behöver byta område under en pågående period. Hur gör jag då?
Ni kontaktar oss via mejl på adressen kortbestallning@varmlandstrafik.se så hjälper vi till med det.
Går det att pausa ett årskort?
Nej det går inte att pausa ett årskort.
Vad händer om en anställd blir sjuk under perioden?
Vid uppvisande av sjukintyg avbryts perioden. Ni förlorar inte årsladdningsrabatten.
Vad gör jag om mitt kort inte fungerar längre?
Kontakta vår kundservice på telefon 0771-32 32 00 eller över disk vid vårt kundcenter i Karlstad så får du ett ersättningskort att åka på.
Går det att få biljetten i Värmlandstrafiks app?
Nej, idag går det inte. Årskort finns bara på Värmlandskort.