Viktig information: Just nu ett flertal bussturer inställda på grund av sjukdom

När föraren inte kan hjälpa dig med biljettköp som enbart kan göras ombord

Publicerad

Så länge vi håller framdörrarna på våra bussar stängda kan föraren inte hjälpa dig med dina biljettköp. En förköpsbiljett är i de flesta fall enkel att ordna tack vare vår app, våra automater och ombud – tyvärr finns undantag där vi saknar en enkel lösning. Här ser du hur du kan få hjälp eller kompensation:

▶️ Om du behövt köpa annan biljett på grund av att föraren inte kan hjälpa dig med närresebiljett, barnvagnsrabatt eller den extra seniorrabatten kan du ansöka om kompensation på prisskillnaden. Det gör du genom att göra ett kundärende, enklast via detta formulär på vår webbplats.

▶️ Om du har reskassa laddat på ett kort, men har problem att köpa biljett med denna i förväg (i automat eller på ombud), kan vi självklart hjälpa dig med en återbetalning. Kontakta vår kundservice så löser de så att du får pengarna tillbaka. Här ser du olika kontaktvägar till vårt kundcenter.

▶️  Om du har periodkort men upplever att det känns otryggt att resa kollektivt just nu kan vi hjälpa dig med en återbetalning. Här ser du olika kontaktvägar till vårt kundcenter.