Förseningsersättning, synpunkter och andra ärenden direkt via webben

Publicerad

Kunder som får hjälp i kundcenter

Du vet väl om att du kan göra vissa ärenden direkt via vår webb och Mina sidor?

Just nu är det högt tryck på vår Kundservice samtidigt som vi har hög sjukfrånvaro. Därför kan du uppleva längre kötider i vår växel och att det dröjer lite längre till dess att vi svarar dig på mejl och här på Facebook. Vi vill här tipsa dig om ärenden du kan göra direkt via vår webb och Mina sidor

Kundärende

Vi vill gärna veta vad du tycker om vår trafik och våra tjänster. Om du har en fråga ska vi göra vårt bästa för att du ska få ett svar så snart som möjligt. Även om du inte vill ha något svar så tar vi gärna emot din synpunkt. Den finns då med i vårt fortsatta arbete.

– Läs mer och skicka in dina synpunkter här!

Förseningsersättning

Om du blir mer än 20 minuter försenad eller om avgången ställs in ersätter vi dig via vår förseningsersättning. För att du ska få ersättning ska förseningen eller den inställda avgången bero på oss, vår trafik eller brister i vår information som gör att du blir sen till ditt resmål. Här nedan kan du läsa mer om hur mycket vi ersätter dig med, på vilket sätt du kan få din ersättning och hur du gör om du valt att resa på annat sätt än med oss.

– läs mer och ansök här!

Överklaga en tilläggsavgift

Om du fått en tilläggsavgift och anser att du fått denna felaktigt, kan du överklaga detta via vår webb.

Läs mer och lägg ditt ärende här!

Tappat något på bussen eller tåget?

Läs mer om hur du går till väga här!

Kontaktuppgifter och öppettider

Vill du komma i kontakt med Kundservice hittar du kontaktuppgifter och öppettider här.

 

Relaterade artiklar

Mina sidor

Vad gäller när föraren inte kan hjälpa dig med biljettköp som enbart kan göras ombord?

Inställda bussturer på grund av sjukdom

Coronainformation för din trygghet

Inställda turer på Fryksdalsbanan