Femtimmarsbiljett
Årskort
Reskassa
Femtimmarsbiljett
- Om inte biljetten används hur länge ligger den kvar på kortet?
Svar: Den ligger kvar på kortet i ett år. - Om oaktiverade biljetter har gått ut i datum, återköper ni dem?
Svar: Ja, det gör vi. - Går det att lägga på fler produkter på samma kort?
Svar: Nej, det går inte. - Kan man återvinna kortämnet?
Svar: Ja, kortämnet sorteras som papper.
Årskort
Kan vi fylla på årskort när de gått ut?
Svar: Idag kan vi inte skicka ut en ny produkt till kortämnet. Därför måste ni beställa ett nytt kort när det gamla är på väg att gå ut i tid.
Vad ska vi göra om en anställd tappat sitt kort?
Svar: Kortägaren spärrar sitt kort själv i vår webbshop eller kontaktar vår kundservice på telefon 020-32 32 00. De kan även hjälpa till att spärra kortet och ställa ut ett nytt under förutsättning att kortet är registrerat i vår webbshop.
Vad gör vi med kortet om en anställd slutar hos oss?
Svar: Om en anställd slutar så mejlar ni oss på kortbestallning@varmlandstrafik.se. Det vi behöver få in är följande information: kortnummer, datum för spärrning av kort och arbetsgivare.
Om jag behöver byta område under en pågående period. Hur gör jag då?
Svar: Ni kontaktar oss via mejl på adressen kortbestallning@varmlandstrafik.se så hjälper vi till med det.
Går det att pausa ett årskort?
Svar: Nej det går inte att pausa ett årskort.
Vad händer om en anställd blir sjuk under perioden?
Svar: Vid uppvisande av sjukintyg avbryts perioden. Ni förlorar inte årsladdningsrabatten.
Vad gör jag om mitt kort inte fungerar längre?
Svar: Kontakta vår kundservice på telefon 020-32 32 00 eller över disk vid vårt kundcenter i Karlstad så får du ett ersättningskort att åka på.
Går det att få biljetten i Värmlandstrafiks app?
Svar: Nej, idag går det inte. Årskort finns bara på Värmlandskort.