Vanliga frågor

Här har vi samlat vanliga frågor och svar.

Femtimmarsbiljett
Årskort
Reskassa

Femtimmarsbiljett

  • Om inte biljetten används hur länge ligger den kvar på kortet?
    Svar: Den ligger kvar på kortet i ett år.
  • Om oaktiverade biljetter har gått ut i datum, återköper ni dem?
    Svar: Ja, det gör vi.
  • Går det att lägga på fler produkter på samma kort?
    Svar: Nej, det går inte.
  • Kan man återvinna kortämnet?
    Svar: Ja, kortämnet sorteras som papper.

Årskort

Kan vi fylla på årskort när de gått ut?
Svar: Idag kan vi inte skicka ut en ny produkt till kortämnet. Därför måste ni beställa ett nytt kort när det gamla är på väg att gå ut i tid.

Vad ska vi göra om en anställd tappat sitt kort?
Svar: Kortägaren spärrar sitt kort själv i vår webbshop eller kontaktar vår kundservice på telefon 020-32 32 00. De kan även hjälpa till att spärra kortet och ställa ut ett nytt under förutsättning att kortet är registrerat i vår webbshop.

Vad gör vi med kortet om en anställd slutar hos oss?
Svar: Om en anställd slutar så mejlar ni oss på kortbestallning@varmlandstrafik.se. Det vi behöver få in är följande information: kortnummer, datum för spärrning av kort och arbetsgivare.

Om jag behöver byta område under en pågående period. Hur gör jag då?
Svar: Ni kontaktar oss via mejl på adressen kortbestallning@varmlandstrafik.se så hjälper vi till med det.

Går det att pausa ett årskort?
Svar: Nej det går inte att pausa ett årskort.

Vad händer om en anställd blir sjuk under perioden?
Svar: Vid uppvisande av sjukintyg avbryts perioden. Ni förlorar inte årsladdningsrabatten.

Vad gör jag om mitt kort inte fungerar längre?
Svar: Kontakta vår kundservice på telefon 020-32 32 00 eller över disk vid vårt kundcenter i Karlstad så får du ett ersättningskort att åka på.

Går det att få biljetten i Värmlandstrafiks app?
Svar: Nej, idag går det inte. Årskort finns bara på Värmlandskort.

Reskassa