Årskort

Med vårt årskort reser dina anställda obegränsat antal resor dygnet runt med alla våra bussar och tåg i hela Värmland. Det är det mest förmånliga sättet att resa med oss eftersom man reser i 12 månader men betalar för 10 månader.

_________________________________________________________________________________________

Hur beställer jag årskort?

För att beställa årskort så börjar du med att ansöka om att bli företagskund hos oss Värmlandstrafik AB. Det gör du genom klicka på denna länk: Bli företagskund.

När du har blivit godkänd så får du inloggningsuppgifter till vår webbsida så du kan beställa önskat årskort i vårt sortiment.

Om du har frågor om årskortet så tveka inte att kontakta oss på: foretag@varmlandstrafik.se så hjälper vi dig.

_________________________________________________________________________________________

Tips till dig som arbetsgivare:

Det finns tre olika sätt att erbjuda årskort:

  1. Nettolöneavdrag: En summa dras från personalens nettolön varje månad, som en avbetalning.
  2. Löneförmån.
  3. Tjänsteresor: Företaget köper in ett eller flera årskort som personalen kan använda för resor i tjänsten.

_________________________________________________________________________________________

Vanliga frågor och svar:

 

# Kan vi fylla på årskort när de gått ut?
Svar: Idag kan vi inte skicka ut en ny produkt till kortämnet. Därför måste ni beställa ett nytt kort när det gamla är på väg att gå ut i tid.

 

# Vad ska vi göra om en anställd tappat sitt kort?
Svar: Kortägaren spärrar sitt kort själv i vår webbshop eller kontaktar vår kundservice på telefon
020-32 32 00. De kan även hjälpa till att spärra kortet och ställa ut ett nytt under förutsättning att kortet är registrerat i vår webbshop.

 

# Vad gör vi med kortet om en anställd slutar hos oss?
Svar: Om en anställd slutar så mejlar ni oss på kortbestallning@varmlandstrafik.se. Det vi behöver få in är följande information: kortnummer, datum för spärrning av kort och arbetsgivare.

 

# Om jag behöver byta område under en pågående period. Hur gör jag då?
Svar: Ni kontaktar oss via mejl på adressen kortbestallning@varmlandstrafik.se så hjälper vi till med det.

 

# Går det att pausa ett årskort?
Svar: Nej det går inte att pausa ett årskort.

 

# Vad händer om en anställd blir sjuk under perioden?
Svar: Vid uppvisande av sjukintyg avbryts perioden. Ni förlorar inte årsladdningsrabatten.

 

# Vad gör jag om mitt kort inte fungerar längre?
Svar: Kontakta vår kundservice på telefon 020-32 32 00 eller över disk vid vårt kundcenter i Karlstad så får du ett ersättningskort att åka på.

 

# Går det att få biljetten i Värmlandstrafiks app?
Svar: Nej, idag går det inte. Årskort finns bara på Värmlandskort.