En bild tagen ut längs järnvägsspåret inifrån ett tåg under färd med en person i förgrunden.

Besvara

Dela

Buss 500 Karlstad-Karlskoga

Hej,

Jag undrar varför buss 500 med Karlskoga avgång 23.15 dragits in.

För att ta ett exempel så undrar jag hur man nu kan ta sig vidare från ankomst Karlstad 22.37 med tåget från Oslo ( Tkab) mot Kga. När swebusexpress som avgår 02.15 är full så är det första bussen 05.15 som verkar vara enda alternativet? Och sista buss 500 går alltså 22.15 numer?

Mvh Teres

Gäst

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

det kanske beror på resande underlaget

eric

Tack vare att 23.15 bussen (500) till karlskoga inte går längre så har jag svårt att ta mig till örebro i den tid jag vill. Det går nämligen från örebro en buss till vintrosa 01.28 som brukar passa jätte bra när jag kommer till örebro 01.20. Men nu måste jag sitta och vänta 1h imorgon natt, nejtack. Varken risken eller kylan vill jag utsätta mig för. Och det går inga andra bra bussar från örebro till vintrosa tidigare heller som passar ihop med karlstad-karlskoga-örebro.

Visst att det brukar vara ganska folktomt vid den tiden på kvällen, så vet jag mycket väl att det är ungdomar som vill hem och då gick den bussen bra. Sätt in den igen?

Gäst

Ja, det var ju bra med 23:15-bussen. Visst, det var inte mycket folk, men man kunde ju åka till Karlstad för kvällsaktivitet och ändå ta bussen tillbaka. Nu måsta man åka bil till Karlstad. Då blir det ju färre passagerare även till Karlstad.

Gäst

Skriv ny kommentar

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas publikt.
  • Webbadresser och e-postadresser görs automatiskt till länkar.
  • Inga HTML-taggar tillåtna
  • Rader och stycken bryts automatiskt.