En bild tagen ut längs järnvägsspåret inifrån ett tåg under färd med en person i förgrunden.

Dela

Nya tider linje 400

Efter att nya tidtabellen börjat gälla så har det uppstått ett problem som inte fanns innan. Av de fem, sex dagar jag åkt buss efter att nya tidtabellen börjat gälla så har vi som ska vidare från Molkom mot Filipstad fått stå ca 10 minuter i Molkom för att vänta in en annan buss som är försenad. Detta hände aldrig förut men nu verkar det vara snarare regel än undantag. Så för det första så går bussen 20 min senare från Karlstad och sen ska man behöva vänta 10 min, det blir en bra mycket senare hemkomst än innan. Oacceptabelt!!! Visst förstår jag att ni tycker att man ska kunna åka i ett sträck även om man behöver byta buss men då MÅSTE det fungera, annars har ni gjort nåt fel i planeringen. Ca 30 personer ska inte behöva vänta på en person flera ggr i veckan. Om vi missar bussen så får vi snällt vänta en timme och de får väl de också göra om ni inte kan hålla tiderna. Idag blev det bilen, synd att jag inte ska kunna åka buss som jag egentligen vill.

Arg och besviken

Gäst

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

Nej nej det är inte fel i planeringen, felet är bara att du har haft otur att få åka med en chaufför som väntar in den andra bussen. Det verkar annars inte vara rutin, meningen är att ingen skall kunna planera sina resor.

Gäst

Hej, vi håller på och gör en kontrollmätning på tiderna vid kopplingen 400-401 i Molkom, så att vi kan rätta till eventuella felaktigheter.

Naturligtvis ska ni inte behöva vänta 10 minuter varje gång.

Om en buss blir överfull en dag, så ska förstärkning gå ut nästa dag.

Sören Ohlsson
avdelningschef busstrafik

Värmlandstrafik

Skriv ny kommentar

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas publikt.
  • Webbadresser och e-postadresser görs automatiskt till länkar.
  • Inga HTML-taggar tillåtna
  • Rader och stycken bryts automatiskt.