En bild tagen ut längs järnvägsspåret inifrån ett tåg under färd med en person i förgrunden.

Dela

Linje 400

Som pendlade mellan Filipstad-Molkom måste jag säga att det blivit bättre på morgonen för min del i alla fall . Men däremot hem blev det mycket sämre . Får vänta nästan en hel timme på bussen . Och för mig som jobbar på lördagar . Vilket jävla skämt . Ska man behöva vänta i en och en halv timme innan man kan åka hem ?slutar kl 13 varje lördag och ska nu få vänta till 14.25 innan bussen kommer . Vad fan är detta ? Finns det ingen möjlighet att sätta tillbaka bussen som passerade Molkom kl.13.20 ?

Gäst

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

Kan nu även tillägga att tydligen är busshållplatsen klar nu för ikväll åkte inte bussen genom Molkom som den gjorde i morse . Och ingen information om det!!!!!! Vilket gjorde att jag missade bussen och nu sitter fast i Molkom till 20.25 !!!!!! Jag blir så förbannat trött . Vad har hänt med Värmlandstrafik som har varit så bra ?

Gäst

Vår trafikförsörjningsplan säger att vi ska ha 18 dubbelturer Karlstad-Filipstad, måndag-fredag, från och med år 2015. Likaså ska vi köra med halv frekvens, alltså nio dubbelturer lördag-söndag från och med år 2015.

I dag är det 15 dubbelturer på linje 400 måndag-fredag och fyra dubbelturer lördag och sex dubbelturer på söndag.

Sören Ohlsson
avdelningschef busstrafik

Värmlandstrafik

Skriv ny kommentar

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas publikt.
  • Webbadresser och e-postadresser görs automatiskt till länkar.
  • Inga HTML-taggar tillåtna
  • Rader och stycken bryts automatiskt.