När går bussar och tåg i Värmland?
Resetjänsten: 0771-32 32 00

Linje 400
Som pendlade mellan Filipstad-Molkom måste jag säga att det blivit bättre på morgonen för min del i alla fall . Men däremot hem blev det mycket sämre . Får vänta nästan en hel timme på bussen . Och för mig som jobbar på lördagar . Vilket jävla skämt . Ska man behöva vänta i en och en halv timme innan man kan åka hem ?slutar kl 13 varje lördag och ska nu få vänta till 14.25 innan bussen kommer . Vad fan är detta ? Finns det ingen möjlighet att sätta tillbaka bussen som passerade Molkom kl.13.20 ?

Kan nu även tillägga att tydligen är busshållplatsen klar nu för ikväll åkte inte bussen genom Molkom som den gjorde i morse . Och ingen information om det!!!!!! Vilket gjorde att jag missade bussen och nu sitter fast i Molkom till 20.25 !!!!!! Jag blir så förbannat trött . Vad har hänt med Värmlandstrafik som har varit så bra ?
Vår trafikförsörjningsplan säger att vi ska ha 18 dubbelturer Karlstad-Filipstad, måndag-fredag, från och med år 2015. Likaså ska vi köra med halv frekvens, alltså nio dubbelturer lördag-söndag från och med år 2015.
I dag är det 15 dubbelturer på linje 400 måndag-fredag och fyra dubbelturer lördag och sex dubbelturer på söndag.
Sören Ohlsson
avdelningschef busstrafik
Skriv ny kommentar